לעזרה בהזמנות מלונות בכל העולם לבודדים ולקבוצות, ללא עמלות הזמנה חייגו : 03-6206147


ראו עוד מידע על כפרי זגוריה 

 

 

 

הזמנת מלון בישראל


 


 

 

 

אוסטאופורוזיס

   
המידע בעמוד זה בחסות : גרפולוגיה  עסקים למכירה
הוספת חסות
 איקון + קישור

מאמרים נבחרים בתחום אוסאופורוזיס : אוסטאופורוזיס  Osteoporosis

המרכז לייעוץ בנושא זכויות רפואיות לחץ כאן לשיחת ייעוץ ללא תשלום וללא התחייבות 

דרכי התמודדות על אוסטאופורוזיס 

מניעה וטיפול באוסטאופורוזיס Osteoporosis

על התרופה החדישה ביותר לטיפול באוסטאופורוזיס: Teriparatide

אוסטאופורוזיס הינה ירידה הדרגתית במסת העצם תוך כדי ירידה בצפיפות העצם, המילה אוסטאופורוזיס מורכבת משתי מילים לועזיות: "אוסט" פרושה עצם ו"פורוזיס" פרושה נקבובי. ריבוי הנקבוביות בעצם מחליש אתה והעצם ההופכת לשבירה יותר, תסמינים : הירידה במסת העצם יכולה להתחיל כבר מגיל ה-40. האדם יכול לאבד מסת העצם שלו במשך שנים ולגלות את הבעיה רק בעת נפילה או מכה לא רצינית אשר גרמו לשבר. אם התהליך התרחש בחוליות של עמוד השדרה, החוליות החלשות עלולות לקרוס אחרי פגיעה קלה או אפילו בצורה ספונטנית.

כאבי גב, שברים בעצמות כגון עצם הירך, מפרק היד, שברים בחוליות עמוד השדרה ועוד, הנמכה ועקמת, גורמי סיכון לאוסטאופורוזיס :

גנטיקה. מקרה של אוסטאופורוזיס במשפחה.
מין. אוסטאופורוזיס נפוץ יותר בנשים.
אורח חיים. העדר פעילות גופנית.
הרגלי אכילה. צריכת מזון נטול סידן.
גיל. זקנה.
מבנה גוף. אנשים בעלי גוף רזה וקטן נמנים בקבוצת סיכון לאוסטאופורוזיס.
גורמים

מחלת האוסטאופורוזיס היא מצב מורכב הנובע מגורמים גנטיים, הורמונליים, תזונתיים וחברתיים, כאשר הגוף אינו מייצר מספיק את מסת העצם או/ו סופג את מסת העצם בצורה בלתי מאוזנת
חוסר סידן וזרחן בתפריט. צריכת מזון עתיר סידן חיונית לשמירת בריאות העצם
ירידת הייצור של הורמון אסטרוגן בנשם ואנדרוגנים בגברים מהווה גורם להתפתחות האוסטאופורוזיס בגיל המעבר. הבעיה נצפית אצל נשים יותר עקב תוחלת החיים הארוכה יותר
הפסקת ווסת מוקדמת
העדר הריונות
העדר פעילות גופנית
נטילת תרופות. טיפול בקורטיקוסטרואידים ושימוש מופרז בהורמוני בלוטת התריס
עישון סיגריות
אלכוהוליזם
המלצות לטיפול עצמי

הליכה הינה פעילות מניעתית המומלצת להאטת התפתחות המחלה. חשוב להדגיש שכל פעילות הכרוכה בנשיאת משקל הגוף הינה מומלצת.
צריכה יומית מספקת של סידן. חלב ומוצריו עשירים בסידן במיוחד. ירקות המכילים סידן: שעועית, ירקות עליים כגון חסה, כרוב, ברוקולי, תאנים ותחינה מלאה.
צריכת ויטמין D מסייעת בהגדלת צפיפות העצם. ויטמין D נמצא בדגי ים, כבד עוף וביצים.
מומלץ להימנע מאכילת יתר של חלבון מין החי כגון בשר אדום ולהמעיט בצריחת מלח, קפה ואלכוהול.
יש להימנע מעישון.


רפאל רוזנסקי(M.Sc.,Dip.Ac)
http://www.rafamed.co.il

מאמרים נבחרים נוספים בנושא בריאות

  דלקת אוזניים

 טיפים לחיסכון זמן בעת אימון הכושר

 הפרעות אישיות – כללי חלק ב`

היפראקטיביות והרפואה הסינית

אלרגיות והומאופתיה

דיכאון ודרכי טיפול והתמודדות

 25 דרכים להתמודדות עם מתחים (סטרס) על מנת להקטין את הגיל הביולוגי ולהרחיקו מהגיל הכרונולוגי

אפשר לנצח את מגיפת הסוכרת

כיצד משפיעה הנפש על מערכת החיסון חלק ב`

ההבדל בין תזונה קונבנציונלית לבין תזונה נטורופתית

הפרעות חרדה (panic disorder)

אוסטיאופרוזיס, הסידן, מדוע בעצם הוא בורח? חלק א`

כך מחלימים מאיידס וממחלות מין בשיטה לא רפואית

גיל מעבר לגברים – תפיסה חדשה להזדקנות הגבר

למאמרים נוספים

הוספת שיער טבעי