דומיין בעברית
נושא המאמר: בחירת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם
מאת: אביטל יוגב שמור מאמר למועדפים
בשעה טובה, החלטתם להקים אתר לעסק שלכם. אחד הצעדים הראשונים שתעשו הוא רכישת דומיין. מאמר זה בא להסביר בפירוט את התהליך, ואת השיקולים השונים שיש להביא בחשבון. אז קודם כל - מה זה דומיין? דומיין (בעברית ? שם מתחם) זו הכתובת של האתר שלכם. רצף האותיות שבא אחרי ה-www. לדוגמא: tapuz.co.il הדומיין מורכב מהשם עצמו (למשל: tapuz) ומהסיומת )למשל: co.il) בחירת שם דומיין רצוי, אך לא חובה, ליצור אחידות בין שם העסק שלכם לשם הדומיין. למשל הדומיין של חברת אורנג' הוא orange.co.il אך לא תמיד אחידות כזו מתאפשרת או מומלצת. דוגמאות: אם ניתן לרשום את שם העסק שלכם באנגלית בכמה אופנים (בעיקר עם יש בו ח') אם השם ארוך מאד (נסו למשל לכתוב "השחר העולה" באותיות לטיניות) או אם השם כבר תפוס...
בהמשך תמצאו קישורים בהם תוכלו לבדוק אם השם המועדף עליכם תפוס, ואף לקבל הצעות אלטרנטיביות למקרים כאלו. איזו סיומת כדאי לבחור? הסיומות המקובלות הן: א. סיומות בין לאומיות:
.com, .biz, .org ב. סיומות של מדינות ספציפיות: למשל הסיומת של ישראל - .il(פופולרי בעיקר בצירופים co.il, net.il) כל אחד יכול לרכוש איזו סיומת שירצה (בתנאי שהדומיין פנוי). בעבר הייתה חשיבות ומשמעות לסיומות. היום חשיבות זו פחתה ביותר. מבחינת מנועי החיפוש יש חשיבות לכך ששם הדומיין יהיה מילה בעלת משמעות רלוונטית לאתר שלכם, בתנאי שהאתר באנגלית. כלומר, אם האתר שלכם עוסק בפרחים, כדאי שהמילה flowers תופיע בשם הדומיין. אם האתר בעברית, שילוב המילה flowers בדומיין לא יקדם אתכם בביטוי "פרחים". מבחינת הגולשים ? מכיוון שכיום מגיעים לאתרים בעיקר ע"י קישורים (ממנועי חיפוש, מאתרים אחרים וכד') ? יש חשיבות נמוכה באופן כללי לשם הדומיין. איך בודקים אם דומיין פנוי? אתרים רבים ברשת מציעים מנועי חיפוש קטנים אשר ניתן להקיש בהם את שם הדומיין הרצוי, ולראות אם הוא פנוי. בחלקם ניתן אף לקבל הצעות אלטרנטיביות אם השם שהקשתם תפוס. להלן שני קישורים:
בדיקת דומיין ישראלי -https://register.isoc.org.il/register/new בדיקת דומיין בינלאומי - http://www.godaddy.com/gdshop/default.asp
עלויות: נכון לעת כתיבת מאמר זה (סוף 2006) עלות רכישת דומיין ישראלי היא 260 ? לשנתיים. עלות רכישת דומיין בינלאומי היא 10$ לשנה ואף פחות מזה. מי ירכוש עבורכם את הדומיין לאתר שלכם? חברות רבות (כולל החברה שתבנה לכם את האתר) ישמחו לבצע עבורכם את תהליך רכישת הדומיין, תמורת עמלה קטנה. אני ממליצה באופן חד משמעי שתבצעו את התהליך בעצמכם. ומדוע?
הדומיין הוא רכושכם לכל דבר ועניין. אם גורם שלישי מבצע את הרכישה עבורכם אינכם יכולים לוודא שהוא רשם את הדומיין על שמכם. יתכן מצב שבו הוא רושם את הדומיין על שמו, ואז אתם תלויים בו וברצונו הטוב לכל התקופה בה תרצו להמשיך להשתמש בדומיין. תארו לכם שאחרי 5 שנים, כאשר העסק שלכם כבר מבוסס ובעל מוניטין, האתר שלכם כבר נהנה מזרם קבוע של גולשים וממיקומים טובים במנועי החיפוש, ופתאום אותו גורם שביצע עבורכם את ההליך הפורמלי של הרכישה נעלם (או פנה לעיסוקים אחרים). פירוש הדבר שמי שיקליד את כתובת האתר שלכם, כבר לא יוכל להגיע אליכם. לכו תוכיחו כעת (ולמי בדיוק) שהדומיין הזה הוא שלכם, אז איך ואיפה רוכשים דומיין? שני הקישורים שנתתי לעיל הם גם האתרים המומלצים על ידי לרכישת דומיינים. בכל אחד מהם יש תהליך ברור, שלב אחר שלב, איך לבצע את הרכישה בפועל. צריך לדעת אנגלית, וצריך כרטיס אשראי. זהו, יש לכם דומיין משלכם. מזל טוב! אודות הכותב: אביטל יוגב, עומדת בראש חברת גלומניה, המתמחה בבניית אתרים עם מערכות ניהול תוכן, קידום אתרים במנועי חיפוש ויעוץ שיווקי לאינטרנט. החברה הפכה תוך זמן קצר למובילת דרך בענף, כאשר הייתה הראשונה לשלב קונספטים שיווקים בתוך אתרי אינטרנט, תוך הפיכתם מכלי תדמיתי בלבד לכלי שימושי המניב לקוחות, שיווק באינטרנט, בניית אתרים, קידום אתרים.
www.avitalyogev.com
נושא המאמר: בחירת שם דומיין | דומיין למכירה | דומיין לקנייה | שמות לאתר אינטרנט | שם דומיין | שמות מתחם | סי או אי אל | דוט קום
מאת: דומיין פור סייל שמור מאמר למועדפים
"טוב שם טוב משמן טוב" – בחירת שם דומיין (שם מתחם) מאת: אתר פלוס שם דומיין הוא השם הייחודי שיהיה רק שלנו ברשת הוירטואלית העולמית. כמו לפני בחירת שם לילד הראשון תחוו התרגשות, תעסקו בחיפוש קדחתני אחרי שם, שם שייצג את העסק, את בעליו, ואת חזונו. לפעמים נדמה שכל השמות הטובים כבר תפוסים. אם הצלחתם לחשוב על שם נפלא שבוודאי אף אחד לא חשב עליו לפניכם, סביר להניח שתמצאו שהוא כבר תפוס על כל הטיותיו. "אין חדש תחת השמש" אמר כבר שלמה המלך... או שיהיה חדש דווקא באינטרנט? בבואכם להחליט על שם מתחם עשו לכם רשימה של מספר שמות משמעותיים שאתם אוהבים, כאלו שיתארו את העסק, יהיו קלים להגייה ולכתיבה, שיקרינו עסקים. לאחר מכן בידקו אם השם פנוי. לא מספיק לכתוב את הכתובת בדפדפן ולראות אם יש אתר כזה, אלא צריך לחפש אצל החברות שמוכרות שמות מתחם אם השם פנוי. כ- 86% מהשמות שנרכשו עדיין לא בשימוש. כבר קרה לנו שישבנו עם לקוח ומצאנו את השם הנפלא מכל, המתאר בדיוק את עסקיו, זה שיכול להיות ההצלחה של המאה, אבל הוא היה תפוס. כשבדקנו מי קנה אותו גילינו שזה....אחד מאיתנו. הוא נרכש לפני הרבה שנים, כשהיה לו חלום לפתוח עסק בתחום הספציפי. האורך בהחלט קובע
סוף סוף מצאתם את השם המתאים ואתם רוצים לבנות עסק חובק עולם? בחרתם בשם המקורי שאומר הכל: www.israelsbestjudaica-and100otherprodsfromisrael.com רגע, רגע, עיצרו!
השם אכן מתאר את העסק, לא מפר סימן רשום – ממש לפי הכללים, אבל הוא שילוב של מילים, קיצורים, מספרים וקווים. ויותר מכך הוא מאד ארוך. מי יוכל לזכור שם כזה שלא לומר להקיש את כל האותיות הללו כדי להיכנס לאתר? סביר להניח שאפילו לא אתם. שם מתחם צריך להיות קצר, משמעותי וקל לזכירה. רצוי שהאות הראשונה תהיה קרובה לאות a. חלק ממנועי החיפוש ממיינים קטגוריות לפי סדר האלף בית. שם המתחם צריך להיות קצר ככל האפשר, אך חשוב שיהיה משמעותי. אם לא הצלחתם למצוא שם קצר ומשמעותי – מיצאו שם ארוך מעט יותר, העיקר שיהיה משמעותי. רוב המילים בעלות 3 או 4 אותיות בסיומות .com ו- net כבר נרכשו. שמות גנריים וסימנים רשומים רוב האנשים בוחרים לרשום את שם העסק כשם המתחם, אבל כדאי לשקול בחירת שם הקשור לתחום העסק כך יהיה לאנשים יותר קל לזכור וגם יהיה קל יותר למכור את האתר בעתיד, אם תחליט למכרו. לדוגמא: אם העסק שלכם הוא על שם אבי המשפחה כגון: "חיים ובניו" שיקלו לחפש שם מתחם לפי מהות העסק ולא לפי שם העסק. כדאי גם לבדוק שהשם שנקנה לא מפר סימנים רשומים. לא כדאי להגיע לבית משפט בתביעה על הפרת זכויות. הדבר אמור גם לגבי שימוש בסימן-רשום שהוכנסו בו בכוונה שגיאות כתיב. כיוון שמאד קשה למצוא היום שמות מתחם המורכבים ממילה אחת כדאי לחשוב על שילוב של שתי מילים אשר יפרסמו את שירותיכם או מוצריכם. בחירת סיומת לאתר הרבה מדינות מאשרות היום שימוש של הסיומות שלהן בכל מדינה. דוגמה טובה היא המתחמים המסתיימים ב-tv אשר שייכים למדינת טובלו אשר בפולינזיה. בתקופה האחרונה הוסיפו סיומות חדשות כגון biz ו- info אנשים מתפתים לרשום את שמם כ-biz,net או tv מפני ש-com הוא לא פנוי. צריך לשקול ברצינות כאשר מחליטים לעשות זאת כי סיומות אלו פחות מוכרות מאשר סיומות .com אנשים יכולים לטעות, לרשום את הסיומת המוכרת ולהגיע לכתובת הלא נכונה במקרה הטוב או למתחרה במקרה הפחות טוב. כחול לבן הוא תפיסה לאומית, אבל זכרו שהאינטרנט פורץ גבולות. חישבו על קהל המטרה. אם האתר מיועד לקהל יעד בישראל אתם יכול לבחור שם מתחם עם הסיומת של ישראל. מצד שני העולם עובר לכלכלה גלובלית ולכן אין סיבה לבחור דווקא בסיומת של ישראל, את האתר שלכם יראו גם מהצד השני של הגלובוס, לכן אפשר בהחלט לבחור בסיומת com, שהיא זולה יותר. יחד עם זאת כדאי לזכור שלקוחות בארץ תמיד יחשבו שניסיתם לחסוך בכסף ולכן בחרתם באפשרות הזולה יותר. לאתרים שמופנים לעולם כולו, אין סיבה שלא להשתמש בסיומת בינלאומית. שמות מתחם חינמיים
קיימות חברות אשר ינסו לשכנע אתכם שאתם לא צריכים לרכוש שם מתחם משלכם ושיספיק לכם לשכור תת-מתחם בשם שלהם. למשל, עסק אשר עוסק בצילום יקבל תת-מתחם: reewebsites.com/photography ישנן מספר סיבות בגללן לא כדאי להסכים להצעה כזו: שימוש בשרת חינמי לא עושה רושם טוב על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ומעביר מסר שהאתר שלכם לא היה מספיק חשוב כדי להשקיע בו. השמות החינמיים הם מאד ארוכים ולכן קשה יותר לזכור אותם. מנועי חיפוש נותנים פחות חשיבות לאתרים אשר אין להם שם משלהם. חלק מהמנועים מסרבים להציג אתרים אשר אין להם שמות משלהם. אתם תאבדו את מקומכם במנועי החיפוש ואינדוקס כל הדפים ברגע שתעברו לשם דומיין משלכם. אפשרויות איות שונות חלק מהמילים האנגליות מאויתות בדרך שונה במדינות שונות. לדוגמא: האיות למילה תכשיטים בארה"ב הוא jewelry ובאנגליה זה jewellery. אם יש לכם עסק בינלאומי, חשוב לקנות שמות מתחם עם הוריאציות השונות, כך שכל לקוח פוטנציאלי יוכל להגיע אליכם. יחד עם זאת אין להגזים בשמות על מנת שמנועי החיפוש לא יחשבו שאתם מנסים לרמות ולא ימפתחו את האתר. שמות מתחם דומים מומלץ לבדוק את תוכנם של אתרים עם שמות מתחם דומים, על מנת לוודא שטעות בהקלדה לא תפנה את הלקוחות הפוטנציאליים אל האתר מתחרה. השקעה בשמות מתחם יש אנשים אשר מתייחסים לשמות מתחם כאל עסק רווחי. בשנים הראשונות לקיום האינטרנט, היו אנשים שגרפו רווחים גדולים ממכירה של שמות מתחם. כיום המצב שונה. השמות בעלי הערך הכספי הרב ביותר הם השמות המורכבים ממילה אנגלית אחת. האם מותר לקנות כמה שמות מתחם לאותו אתר? עקרונית מותר. כמה מנועי חיפוש לא יאהבו את זה שיש כמה אתרים עם אותו תוכן. יש אפשרות לסמן באתר מי האתר האמיתי וכל יתר שמות המתחם יפנו אליו. האם כדאי לקנות ממישהו שם דומיין שכבר קיים או שם דומיין שהתפנה? כמו בכל דבר, כך גם כאן: אין טוב בלי רע: יתרונות: ייתכן שקיימים קישורים לשם המתחם והאתר יקבל הפניות מאתרים אלו. אם האתר היה מוכר במנועי החיפוש כגוןyahoo, dmoz ו- looksmart אתם תרוויחו גם מרישומים אלו. אם לדומיין הקיים יש מיקום טוב בגוגל, אתם תרוויחו מזה. שימו לב שתצטרכו לשמור על שמות הדפים באתר המקורי. חסרונות: ספאם בירושה. אם בעל המתחם הקודם קיבל דואל זבל, הוא יוריש לכם את כל הזבל בשמחה. חלק מהשרתים יכולים להחזיר את הדואל הזה אבל בכל זאת דואל זה נשלח לשרת והדבר יגזול מרוחב הפס שברשותכם. אתם גם יורשים פעילות של רובוטים. רובוטים יכולים לגרום להרבה תנועה באתר. אפשר גם לרשת את האויבים של האתר. ייתכן שיש קבוצה ששולחת פצצות דואל או התקפות אחרות לאתר. במקרים אלו, אתם תקבל את ההתקפות.
ייתכן ששם המתחם נחסם על ידי מנועי חיפוש מפני שבוצעו בו פעולות לא מקובלות על מנת לעלות במיקום במנועי החיפוש. ברכישת שם מתחם כזה יירש האתר שלכם את החסימה. סיכום נושא שמות המתחם הוא מורכב ומבלבל. לפני רכישת שם כדאי לקרוא חומר בנושא או לקבל יעוץ מאנשי מקצוע המצויים בתחום. אמנם לייעוץ כזה יש עלות, אבל זאת השקעה כדאית. שם המתחם הוא משמעותי לעסק שלכם ולכן יש להיזהר ממלכודות בדרך. שם המתחם צריך להיות: • כמה שיותר קצר , • קשור למהות העסק שלכם ומשמעותי לאחרים כמו גם לכם , • ללא קווים, מספרים או שגיאות כתיב , • צריך להתחיל באות קרובה לאות a , • קל לזכירה , • קל לאיות ובלי אפשרות לשגיאות , • ללא אותיות כפולות, למשל dentisttools
נושא המאמר: שם מתחם ושרת אחסון Domain name - Web server - Hosting providers
מאת: זהר עמיהוד שמור מאמר למועדפים
שם מתחם ושרת אחסון Domain name - Web server - Hosting providers שם מתחם ושרת אחסון שם מתחם (Domain name) ושרת אחסון (Web server) הם שני נכסים של החברה, שיש לשמור עליהם וגם לנהל. ניהול נכון של שם מתחם ובחירה נכונה של שרת אחסון יאפשרו מתן שירות טוב ללקוחות. בדיקת המיקום הגיאוגרפי של שרת האחסון במרבית המקרים תוכלו לאחסן את האתר שלכם בכל מדינה שתרצו, אבל, להימצאותו הפיזית של שרת האחסון בקרבת הקהל שהאתר פונה אליו, יש מספר יתרונות. יכול להיות מצב שבו ספק האחסון (Hosting provider), אשר מאחסן את האתר שלכם, הקים שרתים בחו'ל ולכן, למרות שהחברה בישראל, האתר מאוחסן במדינה אחרת. אם אינכם יודעים היכן האתר נמצא למעשה, כדאי לברר זאת. הקרבה הפיזית של שרת האחסון לקהל היעד של האתר תורמת לזמן תגובה יותר קצר. 'שינוע' הנתונים הלוך ושוב לארה'ב, למשל, כאשר מרבית הלקוחות שלכם נמצאים בישראל נמשך פי 14 (!) במונחים של זמן תגובה לעומת זמני התגובה של אתר המאוחסן בשרת בישראל. יתרון נוסף הוא בכך שמנועי החיפוש, ובראשם גוגל, נותנים חשיבות למיקום הפיזי של השרת ביחס למיקום הלקוח המבצע את החיפוש. במילים אחרות, חיפוש בגוגל-ישראל יתן דירוג גבוה יותר לאתרים שנמצאים בישראל. אם האתר שלכם פונה לקהלים שונים לפי חלוקה גיאוגרפית, מומלץ לאחסן אתר בכל מדינה. ניטור האתר אתר ש'נפל', יעלה לכם בגולשים ו/או בלקוחות, וגם בכסף ובמוניטין. תוכלו לנצל שירותים של צד שלישי כדי לנטר את האתר שלכם, לגלות בעיות ותקלות ובמיוחד – לדעת מתי האתר 'נפל'. אז תוכלו להודיע לספק האחסון שלכם שיש תקלה באתר וצריך לפעול לתיקונה. ברוב המקרים, ההתרעה שלכם תגיע אל ספק האחסון עוד לפי שהוא יגלה זאת בעצמו. יש ספקי אחסון שנותנים שירות התרעה כזה, אבל מומלץ להפקיד את ניטור האתר שלכם בידי צד שלישי, שבדרך כלל נותן שירותים נוספים כמו זמן טעינה של הדף. באופן זה תוכלו לדעת את זמני העומס במשך היום, כמו גם בעיות אחרות. בחברה אחת רוכשים שם מתחם, ובחברה אחרת מאחסנים את האתר ספקי אחסון (Hosting providers) רבים מציעים לרכוש חבילת שירות הכוללת רכישת שם מתחם (Domain name) וגם שטח אחסון. יהיה נבון להפריד בין השניים. הסיבה היא, שברגע שתרצו להעביר את האתר לחברה אחרת, יהיה יותר מורכב להתנתק מספק האחסון הקודם, ולמה? כי הוא מחזיק בשם המתחם שלכם והוא גם צריך לבצע את הניתוב החדש. כאשר הוא זוכר שנפרדתם ממנו, זה לא בדיוק ממריץ אותו לעזור, והוא עלול להתנות את השירות של הניתוב מחדש בטיעונים מטיעונים שונים, וכבר היו דברים מעולם... מעבר לכך, ייתכן שספק האחסון שרכש עבורכם את שם המתחם עשה זאת אמנם על שמכם, אבל לא מסר לכם את פרטי השם והסיסמה לניהול החשבון. על כן, באופן מעשי נמנעת מכם יכולת המעבר לאתר אחר. יש חברות אחסון שמנהלות באופן חובבני את שמות המתחם ואינן מחדשות אותם במועד הנדרש. רשלנות זאת יכולה להוביל לכך שהדומיין שלכם יתפנה ומישהו אחר ירכוש אותו. על כן, כאשר אתם עומדים לרכוש שם מתחם (domain name), עשו זאת בעצמכם, ואל תמסרו לאף אחד אחר לקחת חזקה על שם המתחם של העסק שלכם. אם אינכם יודעים לעשות את הרישום בעצמכם, פעולה שנמשכת כמה דקות, עשו זאת עם מישהו שמתמצא, אבל ודאו שאתם מנהלי החשבון. אם מישהו רוכש את שם המתחם עבורכם ובשמכם, החלו כבר היום בתהליך שיביא אתכם, בסופו של דבר, להחזיק בו ולדאוג לחידוש הרישום כפי הצורך. ברגע שקבלתם לידיכם את השם והסיסמה, הכנסו לאתר של רשם שמות המתחם ושנו את הפרטים הרשומים שם, ואל תשכחו לשנות את הסיסמה! פתחו תיבות הדואר בשרת שאינו שרת האחסון, זה נשמע קצת מוזר בהתחלה, אבל זה בהחלט אפשרי. למשל: אתר www.read4free.co.il נמצא בשרת בארץ, אבל תיבת הדואר כמו [email protected] נמצאת בשרת בארה"ב. פתחו תיבות דואר שלא נמצאות בשרת שבו רכשתם את שם המתחם. באופן מעשי אפשר לרכוש את שם המתחם, לאחסן את האתר ולקבוע את תיבות הדואר באותו שרת. עם זאת, כדי להבטיח שרידות, רצוי להימנע מקיבוץ כל 'הביצים' על שרת אחד. הדואר האלקטרוני הוא כלי התקשורת העיקרי באינטרנט (אני מקווה שאני לא מגלה פה משהו חדש!) ולכן, מה יקרה אם האתר 'יפול'? יפלו גם תיבות הדואר. איך חברת האחסון תשלח לך מייל להודיע על התקלה? לכן, רצוי להפריד בין החברה שרכשת ממנה את שם המתחם, החברה המאחסנת את האתר, והחברה שנותנת לכם שירותי דואר. אלה הם שלושה ספקי שירות שונים. כך ניתן להבטיח שתוכלו לשלוח ולקבל דואר גם כשהאתר שלכם מושבת. בנוסף, ודאו שאצל החברה שרכשתם אצלה את שם המתחם רשומה כתובת דואר אלקטרונית שאינה תחת שם המתחם שלכם. כבר קרה, ויותר מפעם אחת, שבעל המתחם איבד את הודעת הדואר על הצורך לחדש את המנוי לשם המתחם. לאחר שפג התוקף של המנוי, לא ניתן להפעיל את תיבות הדואר, וכך גם לא ניתן לחדש או להאריך את תוקף המנוי לשם המתחם, כי התהליך נעשה באמצעות משלוח הודעה לתיבת הדואר, שכאמור אינה פעילה. לפנינו מילכוד! אתם בחברה טובה! ב- 22 לינואר 2007, חברה עולמית, שיש לה סניפים בכל העולם, איבדה את שם המתחם שלה בגרמניה. בחודש פברואר, שנת 2004, אחד העיתונים הגדולים בעולם שכח לחדש את שם הדומיין. בהודעה לעיתונות טען הדובר שהודעת החידוש הגיעה לתיקיית דואר זבל ומכאן נובעת התקלה. בחודש נובמבר, שנת 2003, חברת התוכנה הגדולה בעולם שלה אתרים ברוב מדינות העולם, שכחה לחדש את הדומיין שלה באנגליה. מיהן החברות? תשובה בסוף המאמר. תיבת הדואר שמשתמשים בה לרישום שם המתחם צריכה להיות פעילה תמיד, הן לצורך שינויים והן לצורך חידוש. במקרים רבים, בעלי אתרים נוהגים בעת רישום שם המתחם לציין כתובת דואר אלקטרוני של אחד משירותי החינם (כמו Yahoo, Gmail, Hotmail), או כתובת של ספק שירותי לאינטרנט (כמו נטויז'ן או אינטרנט זהב). תיבה זו עלולה להיסגר כאשר עוברים מספק שירות אחד לאחר מכל סיבה שהיא. יש מקרים שבהם רישום הדומיין נעשה על ידי עובד בחברה שמציין את כתובת הדואר שלו בחברה. כאשר העובד עוזב את החברה, תיבת הדואר שלו נסגרת וההודעה על חידוש הדומיין לא תגיעה לעולם… אצל רשם השמות צריכים להיות רשומים הפרטים העדכניים ביותר עליכם לוודא שבחברה שבה רכשתם את שם המתחם רשומים פרטי ההתקשרות העדכניים ביותר. אחרת, הודעות 'פג-תוקף-בקרוב' לא יגיעו. לרוב, למרות שהטלפון שלכם רשום, אף רשם שמות לא יתקשר אליכם, אלא יסמוך על משלוח הודעת הדואר! בדיקת הפנייה אוטומטית האינטרנט פועל בנוהל של 'בקשה-תגובה' (Request & Response). כאשר משתמש כותב בדפדפן את כתובת אתר ולוחץ Enter, הוא למעשה יוצר בקשה המגיעה אל השרת שבו מאוחסן האתר. התגובה (response) של האתר היא משלוח דף HTML אל הלקוח. הפנייה זו מחזירה את הקוד 200, וזה בסדר. יש מערכות אחסון שמנהלות סטטיסטיקה, ולכן בקשת הגולש לראות אתר מסוים עוברת דרך רישום לצרכים סטטיסטיים, ורק אחר כך היא מופנית לאתר. הפנייה זו עלולה להפריע למנועי החיפוש לקרוא את האתר, מכיון שהם לא 'אוהבים' הפניות אוטומטיות: הרי הביאו אותם אל כתובת א' ובאופן אוטומטי גרמו להם לראות את כתובת ב'. הפנייה זו, אם היא נעשית כראוי, צריכה להחזיר קוד 301. אם ההפנייה של האתר שלכם היא מסוג 302, ייתכן שיש תקלה ועליכם לפנות אל מי שמאחסן את האתר שלכם. בדיקת תנאי הארכת תקופת האחסון מה קורה כשאתם רוצים לעזוב את ספק האחסון הנוכחי ולעבור אל ספק חדש? האם אתם מקבלים את כספכם חזרה? האם יינתן לכם החזר על מה ששולם כבר מראש? כמה זמן נדרש לסגירת החשבון? צריך לוודא שידוע לכם תהליך הביטול כדי שגם יהיה ברור כמה זה יעלה לכם. בדיקת נפח התנועה רכישה של שטח אחסון עבור האתר שלכם כוללת גם רכישה של נפח תנועה חודשי: 5GB, 10GB וכדומה. מה קורה כשמגיעים למגבלה החודשית? האם ספק האיחסון ממשיך לספק שירות, כלומר נפח תנועה נוסף, ומחייב אתכם בהתאם? האם הוא סוגר את האתר למבקרים? עליכם לוודא שאתם יודעים את התנאים ואת המחירים, כי מחירי החריגה עשויים להיות גבוהים מאוד. במיוחד יש להיזהר מספק איחסון המבטיח נפח תנועה ללא הגבלה. בדרך כלל תנועה ללא הגבלה נדרשת עבור סוגי קבצים מסוימים או לפרקי זמן מסוימים. יש לבדוק את כל התנאים אשר מפורטים בהסכם. תמיכה טלפונית כאשר הכל פועל למיישרים, אין צורך בתמיכה. אבל, כאשר יש תקלה כלשהי באתר או בתיבות הדואר והעסק שלכם 'תקוע' – אז חשוב מאוד לקבל עזרה או הנחייה כיצד לפעול. לעיתים דרושה עצה או הדרכה בלבד. יש לבדוק שספק האחסון של האתר שלכם נותן תמיכה טלפונית בנוסף לתמיכה בדואר אלקטרוני. בדיקה מעין זאת תעזור לכם לנפות את ספקי האחסון הפחות רציניים, וגם תיתן לכם אפשרות ליצור איתם קשר, גם במקרה של שיתוק המחשבים כתוצאה מהפסקות חשמל, לדוגמה. סיכום אחסנת אתר באינטרנט כרוכה בפעולות שונות ובכמה פרטים טכניים שאין להקל בהם ראש. הצעד הראשון הוא בכך שעליכם לוודא שאתם בעלי המתחם (Domain) ולא אף אחד מלבדכם, וממשיך בכך שהגישה לאתר שלכם תהיה מהירה וקלה ופתוחה לכל: הן לגולשים והן למנועי החיפוש. ותשובה לחידה שבאמצע המאמר: החברות הן: Google ששכחו לחדש את Google.de, העיתון washingtonpost ששכח לחדש את www.washpost.com (כתובתו הישנה) ולאחר הפשלה פתח את www.washingtonpost.com, ולבסוף חברת Microsoft ששכחה לחדש את hotmail.co.uk
www.seoreport.co.il/first-google-search-results.html
דומיין הוא שם המתחם של האתר www ומה שבא אחריו... לאחרונה אנו עדים לשרות חדש שנקרא רישום דומיין בעברית , שלא כבעבר אז יכולנו לרשום את שם הדומיין שלנו באנגלית בישראל, כיאה לישראלים איגוד האינטרנט העולמי מאפשר כעת גם רישום שם דומיין בשפתנו אנו, עברית. כך למשל אם יש לך דומיין כגון, www.sport.co.il אתה יכול עכשיו לקנות לעצמך דומיין בעברית co.il.ספורט קיימים מאמרים באינטרנט המראים שקיים קשר בין שם מתחם [ דומיין בעברית ] לבין קידום אתרים באינטרנט, אך מאחר ועדיין אין מידע מדוייק בנושא נכון לעכשיו מדובר בעיקר בספקולציה, אך עם זאת "היזמים" מבינכם יכולים לקחת את הסיכון ולקנות שמות דומיין בעברית רק ליתר בטחון ובכדי שלא יתפסו את הדומיין עם השם או התחום שלכם. רישום דומיין בעברית מתבצע ע"י תקן הנושא את השם IDN Internationalized domain name העלות של רישום דומיין בעברית צריכה לנוע סביב ה 50 $ ולא מעבר לכך! הדפדפנים התומכים ב: דומיין בעברית הם הדפדפניפם הראשיים הקיימים כיום בשוק כגון אקספלורר ופיירפוקס.