רשיון לאופנוע רישיון לאופנוע license for motorcycle
רשיון לאופנוע רישיון לאופנוע license for motorcycle
הוצאת רשיון לאפנוע כבר מגיל צעיר היא הפיכת החיים לנוחים וקלים הרבה יותר, אך יש לקחת בחשבון את הסיכון הגדול של הוצאת רשיון לאופנוע, אופנוע הינו כלי רכב דו גלגלי שנחשב למסוכן מאד בכל העולם, בישראל אלפי תאונות אופנועים ואנו מדורגים באחד המקומות הראשונים והמפוקפקים מאד בתחום זה בעולם, קיימת חשיבות רבה בנושא הלימוד הראשוני והבשלות הנפשית, הוצאת רשיון לאפנוע, בעשרות פורומים של בטיחות בדרכים משנים לשנות את החוק בישראל לגיל מינמלי של 21 להוצאת רשיון לקטנוע או רשיון לאופנוע, נראה כי בעתיד הקרוב הכל עומד להשתנות, כבר עכשיו גם הוצאת רשיון על רכב עוברת למתכונת מורכבת יותר ובטוחה יותר, נראה שגם עתיד הוצעת רשיון נהיגה עם אופנוע יעבור שינוי מהותי, ראו סרטון זה מתוך יו טיוב בנושא בטיחות בדרכים / הוצאת רשיון לאופנוע
האופנוע הוא כלי רכב דו - גלגלי מונע על ידי מנוע בעירה פנימית (מנוע בנזין) נועד לשאת נוסע אחד או שניים. האופנוע נבדל מן ה קטנוע במספר מאפיינים: מחזור שונה קטנוע בתוך כמה מאפיינים, כגון, תמסורת : בעוד שלאופנוע תמסורת הילוכים בדרך כלל, לקטנוע תמסורת אוטומטית בדרך כלל. הילוכים: בעת העברת הילוכים Slaufnoa בדרך כלל קטנוע תיבת הילוכים אוטומטית רגילה.
מיקום המנוע : בקטנוע ה מנוע ממוקם בחלקו האחורי של כלי הרכב, בניגוד לאופנוע, שמנועו ממוקם בחלק הקדמי. מיקום המנוע: קטנוע המנוע ממוקם בחלקו האחורי של הרכב, בניגוד לאופנוע, המנוע נמצא בחזית. זאת על מנת לפשט את העברת הכוח מהמנוע ל גלגל האחורי, אשר באופנוע נעשית באמצעות שרשרת בדרך כלל. זאת על מנת לפשט את העברת הכוח מן המנוע אל הגלגל האחורי, אשר באמצעות שרשרת בדרך כלל האופנוע. הבדל זה משפיע גם על הצורה החיצונית של כלי הרכב ויוצר את ההבדל הוויזואלי המשמעותי בין שני סוגי כלי הרכב. הבדל זה משפיע גם על הצורה החיצונית של הרכב יוצרת הבדל ויזואלי משמעותי בין שני סוגי כלי הרכב. מושב האופנוע אינו מאפשר הצמדת ברכי הרוכב בעת הרכיבה, בדומה ל אוכף. מושב האופנוע אינו מאפשר הצמדת הרוכב בעת רכיבה על הברך, כמו האוכף. אופנוע נחשב לכלי רכב מסוכן יחסית, משום שהרוכב חשוף ואינו מוגן על ידי מרכב כמו ב מכונית. האופנוע נחשב כלי רכב מסוכן יחסית, משום הרוכב חשוף ומוגן הרכב כמו במכונית. מסיבה זו, במרבית המדינות וב ישראל מחויבים רוכבי אופנועים להשתמש ב קסדה להגנת הראש במקרה תאונה. מסיבה זו, רוב המדינות בישראל מחויבים רוכבי אופנועים להשתמש קסדות להגן על הראש בתאונה. רוכבי אופנוע אף משתמשים לעתים בפריטי מיגון נוספים כדוגמת מעיל רכיבה ו כפפות. רוכבי אופנוע גם לפעמים להשתמש פריטים הגנה אחרים כגון מעיל, כפפות רכיבה.
בישראל קיימים מעט אתרים העוסקים בנושא בטיחות הנסיעה באופנוע, ראו את הקישור שלנו לאתר האמריקאי, יש לנו מה ללמוד מהם! ראו גם קישורים לאתרים הישראלים, יש כאלה, אך לא מספיק!
דרגות של רשיון לאופנוע / קטנוע :
- A2 רישיון קטנוע או אופנוע עד 125 סמ"ק או 14 כוח סוס. רוב בני הנוער שלא יכולים לחכות לטעום את הכביש הולכים על הבחירה הזו בגלל הגיל של ההתחלה המוקדם יחסית, את המבחן העיוני אפשר לעשות כבר בגיל 15.5 ואת המעשי מגיל 16 ומעלה. עד גיל 17 כל מי שרוצה להוציא רישיון לאופנוע או רישיון לקטנוע מסוג זה מחויב באישור אחד ההורים, לכן ההליך פשוט יותר.
בנוסף יש לדעת כי עד גיל 18 אסור למחזיקי דרגות רישיון אלה להרכיב נוסע נוסף!, הקפידו על נושא זה!
גם לבעלי רישיון נהיגה פרטי מעל שלוש שנים בחירה זו יכולה להיות אידיאלית מכיוון ש רישיון לאופנוע או רישיון לקטנוע בדרגת רישוי זו פוטר אותם מהמבחן העיוני (תיאוריה) ומהמבחן המעשי (טסט) כל מה שצריך הוא מבחן שליטה במגרש, מבחן שההכנה שלו פשוטה ובדרך כלל לא דורשת יותר מ-5 שיעורים.
למי שיש רישיון פרטי מתחת לשלוש שנים עדיין פטור מהמבחן העיוני אבל חייב לגשת לטסט, גם כאן בדרך כלל לא מדובר ביותר משבוע של הכנה עד למבחן. - A1 רישיון אופנוע עד 33 כוח סוס. מדובר בכלי רכב נמוכים ונוחים מאד לנהיגה, רק בני 18 ומעלה יכולים להגיש בקשה עבור רישיון אופנוע מסוג זה. מחזיקי רישיון A3 יכולים לרכב על כל קטנוע או אופנוע בעל מוט הילוכים אוטומטי או ידני כל עוד ההספק שלו אינו עולה על 33 כ"ס.
- A רישיון לדו גלגלי ללא מגבלת נפח. זהו רישיון אופנוע מושלם למי שמחפש גישה למגוון אופנועים. מגיש הבקשה חייב להיות מעל גיל 21 ולהחזיק ברישיון מסוג A1 לפחות שנה קודם לכן.
גם כאן ישנה הקלה מסוימת ובעלי רישיון לאופנוע עד 500 סמ"ק מלפני 2007 נחשבים פטורים מהמבחן העיוני ועד ה-10 במאי יכולים לגשת ישירות למבחן שליטה במגרש.
מה צריך להכין ולהביא בכדי להוציא רשיון לאופנוע :
הוצאת רשיון אופנוע עד 50 סמ"ק
בקשה לרישיון נהיגה חדש עם תצלום המבקש, חתום ומאושר ע" רופא כללי ובדיקת ראייה.
לימוד הנהיגה מגיל 15 שנה, על המבקש/ת לצרף אישור מההורים על הסכמתם ללימודי התלמיד ושמו.
חדות ראיה של 12/6 בעין אחת לפחות.
מינימום של 15 שיעורי לימוד נהיגה מעשיים.
עמידה ומעבר מבחן עיוני ומעשי.
הוצאת רשיון אופנוע עד 500 סמ"ק
בקשה לרישיון נהיגה חדש עם תצלום המבקש, חתום ומאושר ע" רופא כללי ובדיקת ראייה.
לימוד נהיגה מגיל 18.
חדות ראיה 12/6 בעין אחת לפחות.
מינימום של 15 שיעורי נהיגה.
עמידה ומעבר מבחן עיוני ומעשי.
הוצאת רשיון אופנוע מעל 500 סמ"ק
בקשה לרישיון נהיגה חדש עם תצלום המבקש, חתום ומאושר ע" רופא כללי ובדיקת ראייה.
לימוד הנהיגה מגיל 21.
חדות ראייה 12/6 בשתי העיניים מקסימום.
וותק של שנה ברישיון לאופנוע עד 500 סמ"ק.
מינימום של 8 שיעורי נהיגה.
עמידה ומעבר מעשי.
איך מוציאים רישיון לאופנוע ?
Easy Rider
איך, למה, וכמה... מוציאים רישיון לאופנוע
בזמן האחרון עצרו אותי מספר אנשים בשאלה איך מוציאים רישיון לאופנוע. ובאמת, במהלך שיטוטי ברשת טרם נתקלתי במאמר שמסביר בצורה פרטנית איך לעשות את הדבר הזה. ולכן בסקירתי הפעם אפרט ואסביר את כל מה שצריך לדעת על רישיון לרכב דו-גלגלי בישראל.
ראשית, למה בעצם זה כדאי. או במילים אחרות, למה "לקחת את הסיכון" שכרוך ברכיבה על כלי חשוף ולא מוגן כאשר ישנה אלטרנטיבה בדמות כל אותן קופסאות פח. חלקן, אני חייב להודות, מעוצבות להפליא, נוחות ןמהירות. ובכן, בתור תושב גוש דן עצם העמידה בפקקי התנועה העצומים של הבוקר ושל שעות אחה"צ יכולה להוציא משלוות נפשו גם את הטיפוס הרגוע ביותר... שלא לדבר על החיסכון בזמן. בנוסף, זהו הקץ לכל בעיות החניה, ותורם כמובן גם להפחתת זיהום האוויר.
אבל כל אלו הינם נושאים מישניים ושוליים לעומת הדבר האמיתי:החופש, התאוצה, הקלילות, המהירות, והיכולת לקום בבוקר ולרכב צפונה או דרומה בהחלטה של רגע. אם הגעת עד לכאן אני מאמין שלא צריך להמשיך ולשכנע ונותר רק לברך אותך על הצטרפותך הקרובה למשפחת האופנוענים. ok, אז בואו נראה מה יש לנו כאן.
במדינת ישראל קיימות 4 דרגות רישיון נהיגה לרכב דו-גלגלי. הראשונה היא רישיון לאופנוע בנפח של עד 50 סמ"ק, ניתן להוציאה החל מגיל 16. השניה היא רישיון לאופנוע עד 500 סמ"ק, אותה ניתן להוציא החל מגיל 18. אותה דרגת רישיון קיימת גם ל-אופנוע אוטומטי עד 500 סמ"ק.
והדרגה הבכירה היא כמובן רישיון לאופנוע ללא הגבלת נפח, או מה שנקרא "מעל 500". כדי להחזיק ברישיון נהיגה לאופנוע יש לעבור מספר שלבים, כאשר הראשון הוא הוצאת כרטיס תלמיד. ניתן לעשות זאת בכל תחנות משרד הרישויי הממוחשבות הפרוסות ברחבי הארץ. לאחר שברשותך כרטיס התלמיד (שהוא טופס ממוחשב עם תמונתך ופרטים מזהים נוספים), עליך לגשת לבדיקת עיניים אצל אופטומטריסט מורשה מטעם משרד התחבורה. עלות הבדיקה היא בין 20 ל- 25 ₪ והיא לוקחת כ- 10 דקות.
השלב הבא הינו בדיקה רפואית.
במידה וברשותך רישיון נהיגה לרכב והינך מבקש/ת רישיון נהיגה לקטנוע 50 סמ"ק הינך פטור/ה מבדיקה זו. במידה וברצונך להוציא רישיון נהיגה לאופנוע אזי הבדיקה הרפואית הינה מחייבת המציאות. חיילים שימו לב ! עליכם להביא מקצין העיר אישור על מצבכם הבריאותי במקום חתימת רופא על הטופס. אחרי כל השלבים הללו הצטיידו נא בהמון סבלנות ובמצב רוח טוב (כדאי להביא גם סנדוויץ´ מהבית...) ו-ברוכים הבאים למשרד הרישוי.
במידה והינכם בעלי רישיון נהיגה לרכב אתם בטח לא מעוניינים לעשות עוד פעם את מבחן התאוריה, ולכן:את הפטור מתאוריה מקבלים בסניף משרד הרישויי הקרוב למקום מגורכם. לא לשכוח להצטייד ברישיון הנהיגה שלכם ובתעודת זהות !!! כמו שאמרתי מקודם, זה אכן לוקח המון המון זמן, ולכן מומלץ בחום להגיע מוקדם בבוקר. וואו !!! זהו !!! עכשיו, אחרי כל הבירוקרטיה המעייפת אפשר סוף כל סוף לגשת לעסק... אין לי שום כוונה להמליץ על מורה נהיגה מסויים , אבל בכל זאת פטור בלא כלום הרי אי אפשר. בד"כ נוטים לבחור מורים לנהיגה על סמך המלצות וקשרים אישיים, המלצתי היא לבחור את המורה לנהיגה (רכיבה במקרה זה) ע"ס הסבלנות ויחסי האנוש. שיעורי הרכיבה יכולים להיות עניין מייגע לבעלי חסרי ניסיון, ולכן הסבלנות של המורה חשובה ביותר. אבל, אין דבר מהנה יותר מלרכב לפנות ערב ביום קיץ חם להרגיש את הרוח ולהתמכר לתאוצה, ולכן יש כאלה שזה יקח להם יותר זמן אך בסופו של דבר זה פשוט, קל, וכמובן אפשרי לכל אחד !!! מינימום השיעורים לחסרי רישיון נהיגה עומד כיום על 15 שיעורים בטרם תוכלו לגשת למבחן המעשי.
לבעלי רישיון נהיגה נדרש מינימום של 8 שיעורים.
מחירו של שיעור על קטנוע 50 סמ"ק הוא כ-60 ₪, על אופנוע 500 סמ"ק כ-70 ₪ ועל אופנוע מעל 500 סמ"ק כ-90 ₪.
רוב המורים לנהיגה בחרו כאופנוע שמשמש ללימוד עד 500 סמ"ק בקוואסאקי er5, או בסוזוקי gs500.
שני אופנועים אלו הינם בסיסיים ובעלי התנהגית כביש סלחנית.
בנוסף, מרכז הכובד הנמוך שלהם (בניגוד לאופנועי דו"ש) תורם ליציבות, בעיקר בביצוע פניות.
שיעורי הרכיבה מטרתם להכין את התלמיד למבחן המעשי, ולכן אל תצפו ללמוד את רזי הרכיבה הנכונה !!! הלמידה האמיתית מתחילה עם קבלת הרישיון והיציאה לכביש לבד (ועל כך בהמשך).
המבחן המעשי מורכב משני חלקים, הראשון הינו במחן שליטה במגרש סגור, והשני הינו רכיבה בכביש הפתוח הציבורי.
מבחן השליטה מתחיל בביצוע שמיניות בתוך מלבן המסומן על הכביש, כמובן שאסור לצאת מהקווים המסומנים, כל שכן להוריד רגל תומכת לקרקע.
לאחר מכן ממשיכים בנסיעה רצופה לסלאלום, קרי נסיעה בין נקודות המסומנות על הקרקע, ומשם ממשיכים למבחן היציבות.
מבחן היציבות הינו נסיעה איטית (ללא מצערת פתוחה) בין שני קווים ישרים המסומנים על המגרש לאורך של כ- 40 מטר.
לאחר מכן אלו שצלחו את החלק הראשון בהצלחה (לא להיבהל:זה הרוב!) יוצאים לכביש לחלקו השני של המבחן.
בחלק השני מבחנת יכולת ההשתלבות בתנועה והרכיבה הנכונה ע"פ כללי התעבורה.
כלומר, ביצוע נכון של פניות, עקיפות נכונות, שמירה על הימין , מתן זכות קדימה וכו´.
בהחלט ניתן לומר שישנו דגש רב על נושא הפניות, פניה מכביש דו סיטרי לחד סיטרי ולהיפך, פניה מכביש חד סיטרי וחד סיטרי וכו´.
חשוב מאד ללמוד את כל הכללים וכמובן לתרגל.
מורי הנהיגה מכירים את הבוחנים ואת מסלול המבחן שלהם והן יתנו את הדגשים בבוקר המבחן המעשי.
מניסיון אישי, חשוב להיות רגועים ולבצע את כל המבחן בצורה בטוחה ושקולה.
חשוב מאד לשמור על תיפעול נכון של האופנוע, כלומר בלימה מתונה ותאוצה חלקה, פניות נכונות תוך שמירה על קו אחיד בפניה.
בשעה טובה ומוצלחת, עברתם את ה"טסט", וברשותכם רישיון נהיגה לאופנוע.
זכרו כי מהירות הרכיבה במהלך השיעורים היתה פחות או יותר 30 קמ"ש...
(אולי ביום טוב הגעתם ל-50).
בחיים האמיתיים כמו שאתם יודעים רוכבים טיפ טיפה יותר מהר, בקצב התנועה שמסביבכם.
ולכן לאחר שרכשת את האופנוע/טוסטוס למד/י לרכב עליו בעצמך !!!
כלומר, כיצד הוא מאיץ וכיצד הוא בולם. כיצד לבצע פניות וסיבובים מבלי לאבד את האחיזה ו"ליפול" אל תוך הפניה.
כל זאת לאט ובטוח, כל אחד בקצב האישי שלו.
ככל שתרבו לרכב בכבישים שונים ובמצבים משתנים (גשם לדוגמא) יגדל הביטחון העצמי, תכירו את הכלי בו אתם משתמשים ותוכלו להפיק ממנו את המירב.
רכיבה מהנה ובטוחה לכולם.
רשיון נהיגה - כל מה שכדאי לדעת
פורסם ב פורם תפוז
טופס הזמנה לקבלת ערכת הדרכה לנהגי אופנועים
טיפים בנושא הוצאת רשיון ונהיגה על אופנוע
1. אל תופתע
2. אחיזה ותנאי כביש
3. הזהר מעברות תנועה
4. אל תפתיע
סיכום - עשרת הדברות להשרדות בכביש
נושא המאמר: הסבר על הסעפים השונים ברשיון הרכב
מאת: מתי בשארי שמור מאמר למועדפים
המסמך כולל רשיון רכב לדוגמה עם מספרים, ומתחת ניתן יהה למצוא הסבר מתאים לכל מספר
www.car-test.co.il
תגיות : רשיון לאופנוע רישיון לאופנוע license for motorcycle
ראו גם מידע איך להשכיר רכב