מאמרים נבחרים בתחום הנדל:ן ושיווק
נושא המאמר: יחסי ציבור ונדלן
מאת: יעל לוטן -
מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ שמור
מאמר למועדפים
יחסי ציבור לנדל"ן איך באמת עושים זאת? תחום הנדל"ן
הוא תחום מעניין במיוחד כיון שהוא מצביע על מגמות כלכליות של המשק. הוא מהוה מעין
מדד לצמיחה. ומעמיד אתגר מיוחד לתחום של יחסי צבור. מאחר ואין ויכוח על הצורך ביחסי
ציבור השאלה בתחום הנדל"ן היא, איך עושים זאת נכון ? ובאילו אלמנטים עלינו להתחשב.
בדיוק כמו שבונים תכנית עסקית לעסק כך צריך לבנות תכנית תדמיתית בתחום שתענה על
מספר צרכים ותעביר את המסר בצורה נכונה ומקצועית. לענף הנדל"ן קהלי מטרה ספציפיים,
פרויקטים שונים ומגוונים ובעיקר מטרות שונות ממטרות של מפעל יצרני לדוגמא.(מאחר והן
ארוכות טווח ומורכבות יותר) תחום הנדל"ן נושק לאמנות. כל פרויקט אשר נולד ממוחו
הקודח והיצירתי של אדריכל או יזם, מעביר מסר או נגיעה אישית של הוגה הפרויקט.
והתהליך האסטרטגי של יחסי הציבור מתחבר בדיוק לזה. בנדל"ן לוחות הזמנים שונים,
תהליך העבודה שונה לגמרי ובהתאם לכך גם האסטרטגיה התדמיתית צריכה להיבנות בהתאמה
מושלמת. כדי "לתפור את החליפה האופטימאלית" עבור פרויקט, חברה או אדם מסוים בתחום
יש צורך להתחיל במחקר מעמיק על יוזם הפרויקט/ מקים החברה/ המהנדס או האדריכל לצורך
העניין. צריך להתחיל הרבה לפני שהפרויקט עלה על הנייר בכלל כי תמיד יש סיפור שנמצא
שם שהוא זה שיכול לשפוך אור על המטרות של הפרויקט וכך לעזור למצוא את אופי
האסטרטגיה אשר תיבנה. יש צורך בניתוח אופי הפרויקט ולהגדיר אותו לדוגמא לא סתם
"שכונת אלמוגים" אלא : שכונה לזוגות צעירים כי ההגדרה של הקהל היא שעוזרת להעביר את
המסר ולתקשר אותו בקרב קהלי המטרה הפוטנציאלים ברוח הפרויקט. לכל פרויקט יש את הדבר
המייחד ומבדל אותו מאחרים יחסי ציבור נועדו להבליט ולהוציא החוצה את כל יתרונות
הפרויקט בצורה מיוחדת אשר תמשוך ותעניין את קהל היעד. תחום הנדל"ן מאופיין במספר
קהלי מטרה בהתאם לפרוייקט נתון. קהלי המטרה מגוונים החל מהצרכנים הפוטנציאלים, עובר
דרך גיוס שותפים לפרוייקט וכלה בספקים מעולים אותם מבקשים לשכור לפרוייקט. יחסי
הציבור מגיעים לפני כולם. לפני מכירות, לפני שיווק ולפעמים גם לפני המוצר. התפקיד
של יחסי הציבור הוא לספר לכולם (קהלי המטרה כמובן) על היזם, על הפרויקט, על
היתרונות שלו ועוד. יחסי ציבור נמצאים בשלב הטרום שיווקי מאחר שהם בעצם אלו שפותחים
את הדלתות. ברגע שהצרכן שמע כבר על המוצר יש עניין מסוים ואז דרכו של השיווק קלה
יותר. קשה מאוד למכור לצרכן הישראלי משהו שאין עליו את חותמת ה"שמעתי על". היום
אנונימיות מרתיעה בגלל ניסיונות כושלים מהעבר. יחסי ציבור טובים מספקים סוג של
"תעודת ביטוח" ומייצרים את האמינות המתבקשת. המכנה המשותף להייטק, אמנות , עסקים
צרכנות ונדל"ן הוא, שלכולם מטרות שיווקיות וקהלי מטרה ספציפיים, אשר מומחיות ביחסי
ציבור תגיע אליהם ותעשה את כל מה שנדרש כדי לקדם אותם נכון. חשוב לי להדגיש את
המילה נכון מאחר שכל אחד יכול לנסות ולעשות יחסי ציבור, ומידי פעם גם אולי להצליח
ולהכניס כתבה, השאלה בהיבט כולל על המוצר היא, האם זה נכון מבחינת מיצוב והאם זה
נכון מבחינת התדמית שהחברה או היזם רוצים לשדר. לדוגמא בתחום של קשרי מדיה: האם
יהיה נכון לתת כתבה גדולה לידיעות אחרונות או שעדיף לתת למגזין G ? יכול מאוד להיות
שקהל היעד הוא ברובו עסקי ולכן גלובס יתאים יותר. צריך לתכנן את תהליך החשיפה
ולהתאים אותו כמו כפפה למטרות התדמיתיות שהציב העסק בתחילת דרכו. מוניטין של חברה
לא נולד ביום אחד ונוצר ממס' מרכיבים. בניית מוניטין חיובי לוקחת זמן כאשר מנגד
הריסת מוניטין יכולה להתבצע בקלות ע"י פעולה אחת לא נכונה. מאחר ואנו חיים במדינה
בה הצרכן משלם מחצית מהסכום על המוניטין חובה להתייחס אליו בהתאם ולתכננו כראוי. כי
רק מוניטין חיובי ויוקרתי מאפשר לגבות מחיר גבוה בהתאם שזו הנוסחא לרווחים. יעל
לוטן –מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ www.lotan.org.il
מאמרים נבחרים : הדימוי המקצועי של המתווכים בישראל נמוך ואולי בצדק.מזה שנים היה ידוע כי מכירת
דירה באופן ישיר ללקוח, שלא באמצעות המתווך,חוסכת כסף ומונעת כאב ראש, מצד נודניקים
למינהם.המתווך משוייך בד"כ כטפיל המבקש לסגור עיסקה ומהר והעיקר להרוויח את
שכרו.אמא יהודיה לא יחלה כי בנה יהפך למתווך ובסולם העדפותיה כלל לא הופיע מקצוע
זה.מבלי להיכנס לרמת העוסקים בתיווך בעבר והיום,יש לזכור כי הפיתויי בפני מי שבחר
לעסוק בכך היה עצום,מקצוע עם מינימום דרישות וחלום להרוויח כסף רב.אך הגשמת החלום
הוא נחלת מעטים והרוב מחפש מקצוע אחר או מנסה לשרוד.ברם לצד האמור, קיימים משרדי
תיווך ומתווכים החורגים מהסטראוטיפ המקובל,מתווכים אלו פועלים כאשר טובת הלקוח היא
נר לרגליהם ומתוך הבנה מוחלטת כי בזכות הלקוח המרוצה ,תהיה הצלחתם המקצועית
והכלכלית.משרד התייוך הירושלמי יוזמה, מגשים הלכה למעשה את התפישה הנכונה, כי המשרד
מצליח בזכות הלקוח.ואכן מתווכי המשרד, שהינם חריגים בהופעתם החיצונית,נטולי חליפות
וללא תחפושת מרשימה,עושים ויעשו כל שידרש על מנת לתת ללקוחות המשרד את השירות
המקצועי הטוב והאדיב ביותר,המשרד נעזר לצד המתווכים(בעלי רישיון תיווך-משרד
המשפטים) בעורך דין מומחה לנדל"ן,שמאי מקרקעין,אדריכל וכן בבעלי מקצוע נוספים
מומחים בתחומם, על פי הצורך לבחינת עיסקת הנדל"ן.עבודה עם משרד התיווך יוזמה או
משרד תיווך אמין אחר, מסייע ללקוח להשיג את העיסקה הטובה והכדאית ביותר .סביר להניח
כי ברוב המקרים ,הלקוח שניזון ממידע חלקי ופרורי שמועות לגבי מחירי נכסים באזור
מסויים (לקונה וגם המוכר)מסתמך על המידע הלא מלא והחלטותיו שגויות ועשיות לגרום
להפסד ניכר.בתיווך יוזמה מוסרים ללקוח את המידע המירבי והמדוייק ביותר לגבי שווי
הנכס אותו בדעתו לקנות/למכור,וזאת בהסתמך על פרמטרים רבים ובהם מחירי הנדל"ן באזור
המדובר ועיסקאות שנעשו במקום,כמו כן במידה וידוע על שינויי חוקתי באזור כמו זכויות
בניה, שינויי תב"ע או מגמות חדשות-ביקוש מצד חרדים,עולים חדשים,משקיעים
ועוד...דברים המלמדים כי במחירי הנדל"ן בסביבה צפויה עליית מחיר.בתיווך יוזמה
מאמינים כי מתווך טוב לא עולה כסף! לקוחות רבים הרוויחו סכומי כסף ניכרים בכך
שנעזרו במשרד התיווך יוזמה או משרד איכותי אחר.פגישה עם נציגי תיווך יוזמה אינה
מחייבת דבר,אך מאפשרת קבלת פרספקטיבה טובה על שוק הנדל"ן בירושלים.משרד התיווך
יוזמה שוכן ברחוב שמעוני 24 ירושלים ,מומלץ לתאם פגישה בטלפון 02-6483040.
אני בארצות הברית השבוע, בשוק נדל"ן שעלה מאד בארבע השנים האחרונות, ושוב התקרר
מה לאחרונה, במחזוריות האפינית לכל שוק ובמיוחד לשוק הנדל"ן. ושוב, ניתן לראות כי
בתים מסוימים המוצעים למכירה ממשיכים להשיג מחירי שוק גבוהים למרות ההתקררות הכללית
במכירות. בישראל בכלל, ובאיזור זכרון יעקב, בנימינה והסביבה בפרט, אנחנו נמצאים כנראה
בשוק הממשיך להיות בעליה, למרות המלחמה שטרפה קצת את הקלפים בקיץ האחרון ושהשפעותיה
עדיין אינן ברורות לחלוטין. בשוק הנמצא בעליה "הכל נמכר" והקונים מעלימים עין
לעיתים קרובות ממגרעות של בית זה או אחר מתוך חשש להפסיד אותו לקונה פוטנציאלי
אחר. אבל "לא לעולם חוסן", וטבעם של שווקי נדל"ן חזקים ככל שיהיו הינם לעלות, להתמתן,
לרדת לעיתים, שוב לעלות וחוזר חלילה. ולפיכך, במיוחד למי שמתייחס לביתו גם כאל
השקעה, חשוב לזכור מה שומר את ערך הנכס גם בעת הצטננות השוק, חס וחלילה... בשני תחומים עיקריים אנחנו עוד יכולים להשתפר בנדל"ן שלנו, ובגדול. הראשון הוא
גמר ("פיניש"), והשני הוא תחזוקה. הרבה נאמר בנושאים אלה, ואנחנו רק בתחילתו של
שינוי משמעותי בהתייחסותם של בעלי נכסים לשניהם. הקונים, לתשומת לבכם המוכרים,
מקדימים אתכם ובשנים האחרונות כבר שמים דגש רב על נושאים אלה. נתחיל בגמר. בית שהגמר שלו לוקה בחסר, אי דיוקים, סדק כאן ושם, אי התאמות, אי
אחידות וכל היוצא בהם עלולים לעיתים להיות משמעותיים יותר מאשר רק מבחינה חזותית.
חלון שלא הותאם כהלכה יכול שיאפשר חדירת רוח לבית, רעף שאינו במקומו עלול ליצור
בעיות רטיבות קשות, מרצפת לא מפולסת עלולה לרמוז על בסיס קלוקל תחתה. לעיתים, גמר
מצוין מחפה על בניה לא כל כך מצוינת, ולפיכך קונים רבים ידאגו לבדיקה מקצועית לפני
קניה, אבל אין ספק שגמר לקוי מוריד מיד מערכו של הבית, ולעיתים רבות הרבה מעבר
לעלות ביצוע הגמר ברמה טובה. מרצפת עקומה כאן ושם עלולה לעלות למוכר באלפי דולרים,
מעוררת חשדות שוא אצל הקונה ועלולה לעכב מכירה או למנוע אותה כלל. ואשר לתחזוקה, מקובל בארה"ב לצבוע את הבית כל שלוש ארבע שנים, לזפת מחדש את שביל
הגישה אליו כל כחמש שנים, לטפל בריצוף כל כשלוש שנים, לנקות את המרזבים והארובות
לפני כל עונת חורף וכו', וכו'. סה"כ התחזוקה והשיפורים המושקעים בבית מדי שנה יכול
להגיע ל 5-10% מערך הבית. תחזוקה זו מונעת התהוות בעיות רציניות יותר, וכמובן שומרת
על חזות רעננה ומושלמת של בית העוזרת לו לשמור על ערכו, וכאשר הוא מוצע למכירה,
להימכר מהר יותר מבתים דומים שלא טופלו. בארה"ב, ישנה הקפדה רבה על גמר והקפדה רבה על תחזוקה שוטפת ושפורים שוטפים לבית.
אבל לא רק בארה"ב. גם בישראל, למשל במגדלי המגורים היוקרתיים בתל אביב וברמת גן
אנחנו מתחילים לראות הקפדה כזו. והתוצאה המיידית -- היזמים הבונים אותם משיגים
מחירים "אמריקאים", מכירות מהירות, וקונים מרוצים. בקרוב אצלנו.גרסא של מאמר זה מאת יואב איתיאל הופיעה ב"מגזין המושבות" יואב
איתיאל הוא מבעלי "בראל נכסים" © 2006 כל הזכויות שמורות לבראל נכסים בזכרון יעקב,
בע"מ אדם קם בבוקר ומתחיל את שיגרת יומו.יש שיצאו לגמלאות וזמנם בידם
וישנם ,רובנו הפונים ליום חדש של עבודה.כל עבודה מכבדת את יוצרה ובלבד שנעשית
כחוק.מהעובד הזוטר ועד הבכיר ביותר כולם מצפים לקבל את שכרם.בכל מעמד ובכל מקצוע
תמיד יש פזילה לירוק של השכן והכוונה היא לא הדשא.ככל שנרוויח יותר נחפוץ להמשיך
קדימה וזה טבעי כולנו רוצים הערכה (כספית) וחיבה (ממנהל הבנק).מקצועות רבים ישנם
וכל אדם מחפש את המתאים,הנכון,המתגמל,המאתגר...עבורו.יש שיבחרו במסגרת מוגנת ונוחה
וימצאו עצמם שכירים,ויש שיבחרו לצעוד במסלול חתחתים ויהפכו לעצמאים.לכל מסלול יש
יתרונותיו וכל אדם יכול להגיע למיצויי כישוריו, כשכיר או עצמאי. מידי יום אנו
נעזרים בבעלי מקצוע שבחרו להתפרנס כעצמאים ושכרם לעולם יגזר מהצלחה בלבד, יצליח
ירוויח, לא יצליח... בעיה!בעל המכולת,עו"ד, המכונאי כולם חייבים לייצר הכנסות
שגדולות מהוצאות הפעלת העסק שלהם.כך גם מתווכי הדירות, שדומה כי שכרם גבוה
ומוגזם.מתווך דורש עבור עבודתו שכר שעל פניו הינו עצום 2% מכל צד במכירה/קניה של
דירה, סה"כ 4% ,נשמע מדהים,מושך וטוב אבל אולי זה טוב מכדי שיהיה אמיתי,אמת מתווך
דורש את השכר הנ"ל, אך במרבית המקרים עמלה זו הינה בגדר חלום רטוב.אם ברטיבות נעסוק
כדאי לזכור כמה זיעה יגיר המתווך עד שיזכה לראות את הרגע המיוחל של מכירת דירה,כמה
דירות הוא כמ..כמ..כמעט מוכר וברגע האחרון הלכה העיסקה.הלך גם
הדלק,הטלפונים,הפרסום,השכירות,הזמן.. איש לא מפצה על כמעט מכירה.לכן כדאי לזכור לא
כל הנוצץ זהב.וכשמגיע רגע התשלום, שהוא בעצם ההערכה של הקונה/מוכר למתווך על העיסקה
הטובה שהוא הוא השושבין הראשי לביצועה.מותר לשלם ביד נדיבה ולהבין כי מתווך טוב
שווה את שכרו.אנו בתיווך יוזמה-ירושלים,משתדלים לשרת את לקוחותינו בצורה הטובה
והמקצועית ביותר.אנו משתכרים הייטב ומאמינים כי שכרנו מושג ביושר ובהגינות.אנו
קוראים לחבירנו העוסקים בתיווך לשים את טובת הלקוח בראש סולם העדיפויות ולזכור
הייטב כי לקוח מרוצה הינו המרכיב העיקרי בהצלחת העסק.ולמי שנזקק לשרותי תיווך ישנם
בישראל מתווכים רבים וזכותך לקבל את השירות הטוב ביותר עבור כספך.יש לך שאלה בתחום
הנדל"ן,זקוק ליעוץ? אנו בתיווך יוזמה נשמח ללא כל התחייבות ובחינם להשיב לשאלותיך
ולנסות לסייע לך.תיווך יוזמה,כודם כל בני אדם.התקשר/י 02-6483040 ראו גם נדל"ן
ביוון
ביטול שומת מיסוי מקרקעין
פיצויים ממס רכוש
עיקול מיטלטלין בהוצאה לפועל
מיסוי בין לאומי
יתרונות הליך פשיטת הרגל בהוצאה לפועל
נושא
המאמר: מתווכים,כדאי?
מאת: מתי פרג'י שמור
מאמר למועדפיםנושא
המאמר: למה לא תקנה את הנכס בעצמך?
מאת: יואב
איתיאל שמור
מאמר למועדפיםנושא
המאמר: מתווך ,סוג של עבודה.
מאת: מתי פרג'י שמור
מאמר למועדפים